Правове регулювання рекламної діяльності
Тип: На вибір студента
Кафедра: інтелектуальної власності, інформаційного та корпоративного права
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | Самагальська Ю. Я. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 |
Опис курсу
Навчальна дисципліна складається з тематичних розділів. Передбачається опанування теоретичних та практичних проблем рекламної діяльності. Предметом курсу також охоплюється вивчення загальнотеоретичних положень та нормативно-правової бази у сфері реклами в Україні та закордоном. Завданням курсу є формування у студентів практичних умінь та навичок щодо самостійного розв’язання практичних проблем, пов’язаних із правовим регулюванням рекламної діяльності, а також щодо правильного застосування норм законодавства у цій сфері.
Результати навчання:
знати:
- поняття та сутність рекламної діяльності;
- законодавство, що регулює рекламну діяльність;
- сутність правовідносин у сфері рекламної діяльності;
- правове регулювання рекламної діяльності в ЄС.
вміти:
- застосовувати рекламне законодавство.
- укладати договори у рекламній сфері;
- робити висновки про правомірність провадження діяльності у сфері реклами,
- аналізувати практичні казуси.
Рекомендована література
- Артемов В.В. Реклама і нереклама / / Реклама і право. 2008. N 1.
Бадалов Д.С., Василенкова І.І., Пузиревський С.А. Коментар до Федерального закону “Про рекламу”. М., 2004. - Башаратьян М.К. Інформація як об’єкт права і зміст права на інформацію / / Сучасне право. 2006. N 12.
- Богацька С.Г. Правове регулювання рекламної діяльності. М.: Університетська книга, 2007.
- Бокарева Е.Н., Гордукова Є.В. Про спонсорської реклами / / Електронний журнал “Фінансові та бухгалтерські консультації”. 2011. N 1.
- Болотних І. Недобросовісна конкуренція і неналежна реклама / / Корпоративний юрист. 2009. N 5.
- Бороноева Т.А. Сучасний рекламний менеджмент. М., 2003. КонсультантПлюс: примітка.
- М.І. Брагінський, В.В. Витрянський”Договірне право. Загальні положення” (книга 1). Статут, 2001 (3-е видання, стереотипне).
- Бугрим В.В. Трюки в рекламі і паблік рілейшнз // Вісн. Київ. нац. ун-ту. – Серія Журналістика. – 1997. – Вип. 4. – С. 190 – 194.
- Волков А.В. Реклама як діяльність і соціальний інститут: Автореф. дис. … канд. соц. наук. СПб., 2004.
- Головкіна Н.В. Європейський досвід регулювання маркетингових комунікацій: короткий огляд // Маркетинг в Україні. – 2002. – № 2. – С. 20 – 24.
- Головкіна Н.В. Оманлива реклама: Світова практика контролю // Маркетинг в Украине. – 2003. – № 1. – С. 11 – 15.
- Голуб О.Ю. Соціальна реклама: Учеб. посібник. М.: Торгово-видавнича корпорація “Дашков і К”, 2010.
- Городенко Л.М. Політична реклама в контексті впливу засобів масової інформації на аудиторію // Вісн. Київ. нац. ун-ту. – Серія Журналістика. – 2001. – Вип. 9. – С. 19 – 20.
- Дейян А. Реклама. Пер. с франц. / Общ. ред. В.С. Загашвили. – М.: Прогресс-Универс, 1993. – 176 с.
- Джефкінс Ф. Реклама: Практичний посібник / Пер. англ., доп. і ред. Д. Ядіна. – К.: Знання, 2001. – 456 с.
- До дискусії про журналістську етику. – К.: Республіка, 2002. – 112 с.
- Есликова Е., 3ахарчук В. Презентация как вид рекламной деятельности // Социология: теория, методы, маркетинг. 2002. – № 3.
- Горячева Ю.Ю. Розмежування реклами та інформації рекламного характеру / / Законодавство. 2000. N 5.
- Григор’єва А. Реклама і право / / ЕЖ-Юрист. 2010. N 35.
- Гришаев С. Зовнішня реклама на стінах і дахах / / Адміністративне право. 2011. N 1.
- Гузєєва О. Схиляння або пропаганда? / / Законність. 2008. N 2.
- Деменцова Е. афішних стовп як рекламний щит / / ЕЖ-Юрист. 2012. N 5.
- Дзгоєва Ю.О. Співвідношення приватних і публічних інтересів у правовому регулюванні реклами: Автореф. дис. … канд. юрид. наук. М., 2008.
- Донцова Ю. Двадцять п’ятий кадр, або Як зомбують телеглядачів / / ЕЖ-Юрист. 2011. N14.
- Закони і практика ЗМІ у одинадцяти демократіях світу (Порівняльний аналіз) / ARTICLE 19, Харк. правозахисна група. – Х.: Фоліо, 2000. – 199 с.
- Законы и практика СМИ в странах СНШ и Балтии: Сравнительный анализ / Иссл. подгот. неправительственной некоммерческой организацией Фонд защиты гласности. – М.: Галерия, 1999. – 224 с.
- Картер П. Эффективная реклама: Путеводитель для мелких предприятий. – М.: Прогресс, 1991. – 280 с.
- Ісмаїлов Б.І. Правові аспекти правового захисту неповнолітніх від шкідливого впливу інформаційного середовища. URL: http://www.portalus.ru.
- Лутко Н.В. Нормативно-правове регулювання політичної реклами (український та міжнародний досвід) //
- Кислицин А.А. вводить в оману реклами: поняття та проблеми кваліфікації. Досвід порівняльно-правового дослідження права Росії і США: Автореф. дис …. канд. юрид. наук. М., 2006.
- Крупнейшие рекламодатели. Самые рекламируемые торговые марки. Самые рекламируемые категории товаров в Украине (январь 2000 г.) // Маркетинг и реклама. – 2000. – № 2. – С. 24 – 25.
- Міжнародний кодекс рекламної практики від 02.12.1986 // http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/988_010
- Мінбалеєв А.В. Правове регулювання реклами у Японії / / Реклама і право. 2009. N 1.
Мінбалеєв А.В. Сучасний стан та перспективи розвитку правового регулювання соціальної реклами / / Юридичний світ. 2010. N 1. - Едвардс Ч., Браун Р. Реклама у роздрібній торгівлі США. М., 1967.
- Обритько Б.А. Реклама і рекламна діяльність: Курс лекцій. – К.: МАУП, 2002. – 240 с.
- Скрицька Н.А. Рекламне право в підготовці юристів: гарна ідея чи необхідність сьогодення / Н.А.
- Скрицька // Проблеми вдосконалення підготовки юристів: професійні та морально-етичні аспекти: Збірник матеріалів науково-методичної конференції. — К. : КНЕУ, 2008. — С. 241–244.
- Фесенко В. Правове регулювання рекламної діяльності// Електронний доступ: http://www.justinian.com.ua/article.php?id=2828
- Красіліч Н.Д., Бакалінська О.О. Правові форми обмеження конкуренції в сфері рекламної діяльності // Правова держава: Щорічник наук. пр. Ін-ту держави і права ім. В.М. Корецького НАН України. – К., 2001. – Вип. 12. – С. 418-425