Тестові завдання 1. З наведеного переліку виберіть ознаки поняття «юридичні стандарти прав людини»: а) закріплені у міжнародних актах; б) абсолютно визначені норми; в) фіксують межі прав людини; г) встановлюють негативні обов’язки держави із забезпечення прав людини. 2. З наведеного переліку виберіть ознаки поняття «юридичні стандарти прав людини»: а) закріплені у національних актах; б) абсолютно визначені норми; в) фіксують межі прав людини; г) встановлюють позитивні обов’язки держави із забезпечення прав людини. 3. З наведеного переліку виберіть ознаки поняття «юридичні стандарти прав людини»: а) закріплені у міжнародних актах; б) абсолютно визначені норми; в) фіксують зміст та обсяг прав людини; г) встановлюють негативні обов’язки держави із забезпечення прав людини. 4. З наведеного переліку виберіть ознаки поняття «юридичні стандарти прав людини»: а) закріплені у міжнародних актах; б) відносно визначені норми; в) фіксують зміст та обсяг прав людини; г) встановлюють негативні обов’язки держави із забезпечення прав людини. 5. З наведеного переліку виберіть ознаки поняття «юридичні стандарти прав людини»: а) закріплені у міжнародних актах; б) відносно визначені норми; в) фіксують зміст та обсяг прав людини; г) порушення таких стандартів тягне за собою застосування санкцій політико-юридичного характеру. 6. З наведеного переліку виберіть ознаки поняття «юридичні стандарти прав людини»: а) закріплені у міжнародних актах; б) абсолютно визначені норми; в) фіксують зміст та обсяг прав людини; г) порушення таких стандартів тягне за собою застосування санкцій морального характеру. 7. З наведеного переліку виберіть ознаки поняття «юридичні стандарти прав людини»: а) закріплені у національно-правових актах; б) відносно визначені норми; в) фіксують зміст та обсяг прав людини; г) порушення таких стандартів тягне за собою застосування санкцій політичного характеру. 8. Які види стандартів прав людини виділяють залежно від онтологічного статусу: а) номінальні; б) номінативні; в) факультативні; г) прескриптивні. 9. Які види стандартів прав людини виділяють залежно від онтологічного статусу: а) номінальні; б) номінативні; в) фактичні; г) прескриптивні. 10. Які види стандартів прав людини виділяють залежно від онтологічного статусу: а) номінальні; б) номінативні; в) фактичні; г) фактологічні. 11. Які види стандартів прав людини виділять за характером обовязковості впровадження: а) неформально-обов’язкові; б) формально-обов’язкові; в) формально-необов’язкові; г) структурні. 12. Які види стандартів прав людини виділять за характером обовязковості впровадження: а) функціональні; б) формально-обов’язкові; в) формально-необов’язкові; г) морально-політичні. 13. Які види стандартів прав людини виділять за характером обовязковості впровадження: а) функціональні; б) формально-обов’язкові; в) політологічні; г) морально-політичні. 14. Які види стандартів прав людини виділять за сферою дії: а) всесвітні; б) генетичні; в) естетичні; г) етичні. 15. Які види стандартів прав людини виділять за сферою дії: а) всесвітні; б) генетичні; в) регіональні; г) етичні. 16. Хто з наведених постатей вважається фундатором ідеї об’єднання Європи а) Робертіні; б) Ейнауді; в) Громико; г) жодна з наведених постатей. 17. Хто з наведених постатей вважається фундатором ідеї об’єднання Європи а) Робертіні; б) Куденхове-Калердзжі; в) Громико; г) жодна з наведених постатей. 18. З прийняттям якого з актів актуалізувався економічний чинник необхідності юридичного врегулювання захисту прав людини в ЄС: а) Маастріхтський договір; б) Амстердамський договір; в) Єдиний Європейський акт; г) Ніццький договір. 19. В чому виражається зовнішньополітичний чинник актуалізації захисту прав людини в ЄС: а) слабка зовнішньополітична позиція ЄС щодо захисту прав людини у відносинах з державами-членами ЄС; б) більш активна зовнішньополічтина позиція ЄС щодо прав людини аніж на рівні самої правової системи ЄС; в) тиск на ЄС у сфері забезпечення прав людини з боку держав-нечленів цього формування; г) слабка зовнішньополітична позиція ЄС щодо захисту прав людини у відносинах з державами-нечленами ЄС. 20. В чому виражається соціальний чинник актуалізації захисту прав людини в ЄС: а) утворення флешмобів на користь забезпечення прав людини в ЄС; б) соціальне незадоволення існуючими стандартами прав людини в ЄС; в) невідповідність соціальних стандартів ЄС соціальним стандартам Ради Європи; г) формування феномену «європейської ідентичності». 21. Які види чинників актуалізації захисту прав людини в ЄС можна виділити: а) внутрішньо-національний; б) економічний; в) етичний; г) зовнішньополітичний. 21. Які види чинників актуалізації захисту прав людини в ЄС можна виділити: а) соціальний; б) економічний; в) етичний; г) зовнішньополітичний. 22. Які види чинників актуалізації захисту прав людини в ЄС можна виділити: а) націоналістичний; б) економічний; в) етичний; г) юридичний. 23. Які види чинників актуалізації захисту прав людини в ЄС можна виділити: а) соціальний; б) економічний; в) етичний; г) юридичний. 24. Які види чинників актуалізації захисту прав людини в ЄС можна виділити: а) соціальний; б) економічний; в) зовнішньополітичний; г) юридичний. 25. Які види чинників актуалізації захисту прав людини в ЄС можна виділити: а) соціальний; б) економічний; в) технологічний; г) юридичний 26. В чому полягає юридичний чинник актуалізації захисту прав людини у ЄС: а) еволюція правового порядку ЄС; б) прийняття Конституції ЄС; в) необхідність систематичного доповнення установчих договорів ЄС; г) розширення повноважень інституцій ЄС, внаслідок чого виникли нові загрози порушення прав людини. 27. Які основні економічні свободи первісно були закріплені у ДЗЄвроЕконСпівт.: а) свобода руху автомобілів; б) свобода підприємницької діяльності; в) свобода руху товарів; г) свобода руху капіталів. 28. Які основні економічні свободи первісно були закріплені у ДЗЄвроЕконСпівт.: а) свобода руху автомобілів; б) свобода визначення розміру оплати праці; в) свобода руху товарів; г) свобода руху послуг. 29. Які основні економічні свободи первісно були закріплені у ДЗЄвроЕконСпівт.: а) свобода руху робочої сили (працівників); б) свобода визначення розміру оплати праці; в) свобода руху товарів; г) свобода руху послуг. 30. Які основні економічні свободи первісно були закріплені у ДЗЄвроЕконСпівт.: а) свобода руху робочої сили (працівників); б) свобода руху капіталів; в) свобода руху товарів; г) свобода руху послуг. 31. У преамбулі якого акта було вперше вміщено посилання на права людини: а) Маастріхтський договір; б) Амстердамський договір; в) Єдиний Європейський акт; г) Ніццький договір. 32. Яка з інституцій ЄС відіграла вирішальну роль у питанні забезпечення гарантування основних прав та свобод людини: а) Європейський Парламент; б) Рада ЄС; в) Комісія ЄС; г) Суд ЄС (Суд Справедливості). 33. Який з наведений документів вперше містив посилання на Європейську Конвенцію з прав людини Ради Європи як джерело прав людини у ЄС: а) Маастріхтський договір; б) Амстердамський договір; в) Єдиний Європейський акт; г) Ніццький договір. 34. На які нові сфери правого регулювання поширювалася вимога дотримання основоположних прав людини відповідно до Маастріхтського договору 1992 р.: а) спільна економічна політика; б) спільна зовнішня політика і політика безпеки; в) спільна освітня політика; г) спільна екологічна політика. 35. На які нові сфери правого регулювання поширювалася вимога дотримання основоположних прав людини відповідно до Маастріхтського договору 1992 р.: а) спільна економічна політика; б) спільна зовнішня політика і політика безпеки; в) спільна освітня політика; г) правосуддя і внутрішні справи. 36. Який з навдених актів перетворив вимогу дотримання основоположних прав людини з імпліцитної та експліцитну умову членства у ЄС: а) Маастріхтський договір; б) Амстердамський договір; в) Єдиний Європейський акт; г) Ніццький договір. 37. Які нові форми боротьби з дискримінацією було введено нормами Амстердамського договору: а) заборона дискримінації за національною ознакою; б) заборона дискримінації за віковою ознакою; в) заборона дискримінації за статевою ознакою; г) заборона дискримінації на основі релігії. 38. Які нові форми боротьби з дискримінацією було введено нормами Амстердамського договору: а) заборона дискримінації за національною ознакою; б) заборона дискримінації за віковою ознакою; в) заборона дискримінації за ознакою раси; г) заборона дискримінації на основі релігії. 39. Які нові форми боротьби з дискримінацією було введено нормами Амстердамського договору: а) заборона дискримінації за національною ознакою; б) заборона дискримінації за віковою ознакою; в) заборона дискримінації за статевою ознакою; г) жодна з перелічених відповідей. 40. Який з перелічених органів відповідно до Амстердамського договору міг вирішити питання про «серйозне порушення однією з держав членів принципу забезпечення основоположних прав людини»: а) Рада ЄС; б) Комісія ЄС; в) Європарламент; г) Суд ЄС. 41. Який підхід характеризує вирішення проблеми забезпечення прав людини Судом Справдливості ЄС до сер.60 років: а) визнання існування проблеми прав людини; б) формальне гарантування прав людини; в) заперечення існування проблеми прав людини; г) фактичне забезпечення прав людини. 42. У якому ж рішень Суд ЄС встановив принцип верховенства права ЄС щод національного законодавства держав-членів: а) справа “Costa”; б) справа “Nold”; в) справа “Stauder”; г) жодна з перелічених справ. 43. Які з наведених справ виступили правовою основою гарантування прав людини Судом ЄС: а) справа “Costa”; б) справа “Nold”; в) справа “Stauder”; г) жодна з перелічених справ. 44. Виберіть сфери правового регулювання, у яких Суд ЄС може здійснювати контроль щодо дотримання прав та свобод людини: а) за актами інституцій ЄС на предмет дотримання прав та свобод людини; б) щодо заходів, котрі вживаються поліцією або іншими правоохоронними органами держав-членів ЄС; в) щодо заходів, які вживаються державами-членами ЄС в контексті дотримання на своїй території суспільного порядку та безпеки; г) за законодавством держав-членів ЄС в контексті імплементації ними положень законодавства ЄС. 45. Що становить головну проблему функціонування Суду ЄС в контексті забезпечення ним прав людини: а) відсутність каталогу основоположних прав людини в законодавстві ЄС; б) конфлікт юрисдикції з національними судами держав-членів ЄС; в) необхідність забезпечення в першу чергу соціально-економічних прав людини; г) жодна з вказаних відповідей. 46. Що становить головну проблему функціонування Суду ЄС в контексті забезпечення ним прав людини: а) відсутність каталогу основоположних прав людини в законодавстві ЄС; б) конфлікт юрисдикції з національними судами держав-членів ЄС; в) необхідність забезпечення в першу чергу соціально-економічних прав людини; г) забезпечення відповідності практиці Європейського суду з прав людини. 47. Які основні шляхи приведення практики Суду ЄС щодо прав людини у відповідність з практикою Європейського суду з прав людини: а) визнання юрисдикції Європейського суду з прав людини обов’язковою; б) посилання на рішення Європейського суду з прав людини в процесі постановлення рішень Суду ЄС; в) модифікація попередніх рішень з врахуванням право положень Європейського суду з прав людини; г) інкорпорація тексту Євроконвенції у правовий порядок ЄС. 48. Який документ сьогодні виступає наріжним каменем юридичного гарантування прав та свобод людини у правопорядку ЄС: а) Євроконвенція з прав людини 1950 р.; б) Міжнародний пакт про економічні, соціальні культурні права; в) Загальна Декларація прав людини 1948 р.; г) жоден з перелічених документів. 49. Який документ сьогодні виступає наріжним каменем юридичного гарантування прав та свобод людини у правопорядку ЄС: а) Євроконвенція з прав людини 1950 р.; б) Міжнародний пакт про економічні, соціальні культурні права; в) б) Міжнародний пакт про громадянські та політичні права; г) жоден з перелічених документів. 50. Який документ сьогодні виступає наріжним каменем юридичного гарантування прав та свобод людини у правопорядку ЄС: а) Євроконвенція з прав людини 1950 р.; б) Міжнародний пакт про економічні, соціальні культурні права; в) б) Міжнародний пакт про громадянські та політичні права; г) Хартія основоположних прав ЄС. Завдання II рівня складності. 1. Складіть перелік причин прийняття Хартії основоположних прав ЄС (4-5 позицій). 2. Прокоментуйте принцип розмежування юрисдикції Європейського суду з прав людини та Суду ЄС, покликаючись на рішення Євросуду у справах “Pafitis and others v. Greece” (February 1998), “Matthews v. United Kingdom” (February 1999).